torstai 4. lokakuuta 2012

monenlaisia tunteita !

Nää kolme päivää on kyllä ollu melkosen tunnerikkaita: on ollu tosi hyviä ja melkosen huonoja fiiliksiä !

Alotetaan ny kumminki tiistaista, jolloin mua väsytti koko päivän ihan sikana ! Sen takia päätinki aamun ottaa aiva lungisti ja makoilin sängys 11 saakka jonka jälkeen käytiin Camillan ja Benten kans aamukaakaolla  viereises kahvilas. Sitte taas hain tytöt syömään kotiin ja laitoin ne valmiiksi takas kouluun. Koska mun piti hakee tuona päivänä tytöt myös koulusta pois niin mulla ei ollu aikaa mennä uimaan niin löhöilin sitte vain sohvalla ja nautin siitä ku sain olla yksin rauhas kotona, ku ilta meni sitte taas kaikes tohinas.

Keskiviikkona ulkonaki paisto taas enemmän aurinko ja aamulla olin enemmän täynnä virtaa ku tiistaina. Tuon aamun käytinki tehokkaasti pääsykoekirjojen opiskeluun ja iltapäivän vapaan aikana kävin taas vähä kauhomas vettä :) Tuntu tuollon että uides olisin joutunu johonki pyörteeseen ja vesivirtoihin ku uima-altaas oli ihan sika paljo ihmisiä (laskin että 32 ihmistä oli uimas ja tuos altaas oli 6 rataa) niin vähemmästäki syntyy vesivirtoja ! :D Illalla oliki sitte rocion vuoro astua altaaseen, sen oma vesipeuhula nimittäin starttas. Se pikkunen ei millää olis taas halunnu mennä sinne mutta kyllä sen näki että ku se sinne altaaseen pääsi niin että se nautti siitä vedes olemisesta ! Oli itte mukava olla välillä sen ikkunan toisella puolella kattomas vain uintiopetusta eikä itte altaas mutta kyllä joissaki tilanteis olis itte tehny mieli mennä sinne veteen ja sanoo niille opettajille että tää onnistuu paremmin näin ja tää on helpompi opettaa näin.. Ja ne meni myös hirveesti samoja asioita kauan, me ainaki mun kerhois ja koulus vaihdellaan juttuja paljo useemmin niin lapset ei pitkästy, olihan nuoki kaikki vasta 4vuotiaita.. Ja mä en IKINÄ alkais opettaan ja vaatimaan neljävuotiaalta kunnon krooliuintia mutta toista se on täälä.. Sielä ne osa pikkusista yritti kroolata eteenpäin melkosen tuiman näkönen opettaja vierellä. Onneks mun murunen oli siinä huonompien ryhmäs (ku 11 hengen ryhmä oltiin jaettu kahteen ryhmään: parempiin ja huonompiin) niin se sai keskittyä niitten perustaitojen opetteluun. Kuitenki tuo äiti olettaa että Rocio oppis tänä vuonna täydellisesti uimaan mutta yritän kuitenki koko ajan hokee sille että mun kerhois ehkä 2 nelivuotiasta on osannu uida edes myyrää, ettei kannata laittaa hirveesti paineita.. Mutta no pitää vaan käydä Rocion kans ahkerasti uimas niin josko se siitä sitte kekkais sen myyräuinnin edes..

Mutta tänään se sitte alko ! Mun espanjankielen opiskelu ! Aamulla heräsin aiva intoa piukkana että jeee kouluun mutta valitettavasti se sama fiilis ei ollu ku tulin koulusta takas. Suoraan sanoen se tunti oli AIVA KAUHEE ! Ekaksi ku pääsin koululle niin näin Mackenzien ja Taylorin joten oli kiva ettei yksin tarvinnu olla. Luokkaan päästyä huomasin ettei meitä onneks ollu ku kymmenkunta opiskelijaa.. Mutta siis ku tunti alko niin opettajahan alko hirveetä vauhtia pölöttää espanjaa ja oletti myös meidän puhuvan espanjaa vaikka kysees oli alkeiskurssi 1 ! Onneks se sentäs välillä päästi pari sanaa enkuks mutta sitte alko taas hirvee mesoominen espanjaksi. Olisin olettanu että alkeiskurssin ekana päivänä oltas käyty perussanoja läpi mutta eiiiii mehän mentiin suoraan johonki monisteeseen jossa oli kysymyslauseita ittestä niin ne olis pitäny osata eka kääntää ja vastata niihin itte ja sitte ku oli saanu sen täytettyä niin sitte se ope valitti luokasta noin puolet tulemaan esittelemään ittestä kaiken espanjaksi luokan eteen. TIETYSTI se valitti mut ensimmäisten joukos eteen kertomaan ittestäni. Siis suomeshan vastaavas tilantees että pitää mennä luokan eteen niin menisin aiva mielelläni koska kyllä mä luokan edes voin asioita kertoo jos vain saan kertoo semmosella kielellä mitä osaan, mutta ku se etten osaa espanjaa ku pari sanaa ja pari hassua lausetta ei meinannu mennä sen opettajan päähän ! Melkee meinas poru tulla ku mun sinne eteen piti mennä ! Noh sain mä ny jotain ittestäni kakistettua ulos mutta siis en yhtää tykänny ku musta: suomessa niin eloisasta tytöstä muuttuki se luokan ujo ja hiljanen ! Onneks tunti kesti vain sen puoltoista tuntia ja lopulta pääsin lähteen kotiin ! Kotiin päästyä olin aiva poikki ja onneks taloudenhoitaja oli tehny tosi hyvää ruokaa koska mulla oli aiva kauhia nälkä kaiken sen luokas stressaamisen jälkeen ! Siis en ollu onneks ainoo surkee sielä luokas, mutta kyllä sielä niitä hyviäki riitti, jokka ei muka osannu espanjaa. Pah, helppohan jostain Brasiliasta ja Italiasta on tulla espanjaan vähä harjotteleen kieltä ku kieli on melki sama mutta kuinkas tämmönen pohjosen tyttö joka ei muutenkaa oo mikää nopee kielten oppija niin vois yhestä sekunnista osata tuottaa täydellistä espanjaa ! Noh ehkä se tästä.. Kyllä mä uskon sielä jotain ees oppivani ku oon mä kuitenki siitä satasen maksanu + 20e mikä meni tänään oppikirjaan mikä piti käydä ostamas.. Illalla kuitenki mieliki kirkastu ku tyttöjen kans oli tosi kivaa ja onneks rauhallista ! Olin yksin tyttöjen kans kotona kuudesta ysiin ja siinä ajas piirreltiin (ne halus aina kattella mun puhelimen netillä jonku pirrettyhahmon ja sitte piirtää sen), käytiin kiltisti suihkus, syötiin mun laittama iltaruoka ja sitte laitoin tytöt sänkyyn. Tää ilta oli kyllä taas niitä hetkiä ku ajattelin että onneks tulin tänne koska mulla oli oikeesti niin ihanaa olla nyttekki illalla tyttöjen kans :)

Sitte vähä vielä kuvia näin loppuun:

Keskiviikkoaamun opiskelunäkymät. Aamupalaksi söin samalla ihania lohivoileipiä! Ku perheen äiti kuuli että rakastan lohta niin se on ostanu mulle lohiviipaleita kaupasta joita oon sitte laittanu leivän päälle ja voi että ku on hyviä !

Kotona kotivaatteet, kollarit ja villasukat on aina ihanat vaikka pihalla oliski +20 astetta ;)

Rocion uimakoulu oli tämmösen puutarhan keskellä olevas kasvihuoneen näköses paikas jossa oli vain se yks allas ja sitte yks suihku jossa lapset kävi vuorotellen.

Rocion ollessa uimakoulus Reyes leikki pihalla.

Tän aamuinen espanjalainen kävelykatu

Piirtely ja askartelupiiri !

Jeee muovailuvahaa !

Reyes tykkäs ku toteutin sen toiveen piirtämällä sille eka Winx klubista (lastenohjelmasta) tutun keijukaisen ja sitte Pikatsun :)

Sitte vielä Reyeksen omia piirrustuksia ja mun puhelimesta googlesta haettu Mikin kuva :)

Reyeksen versio mikistä muovailuvahalla koristeltuna..

ja sitte mun mikki hiiri !

Rocio tykkäs tänään enemmänki vain leikeillä noita papereita :D

Ja sitte se oli niin onnellinen mikkihiiristä !

Ennen suihkua piti vielä vähä laittaa jalalla koreesti espanjalaisen radiokanavan soidessa taustalla ;D

Mutta nytte koisimaan, öitä ! Huomenna onki sitte taas perjantai ja viikonloppu, jjeeee ! ((:

1 kommentti:

  1. Hih, ihana toi mikkihiiri :D <3 toivotaan et ens espanjantunti menee paremmin <3

    VastaaPoista