tiistai 16. lokakuuta 2012

Dos meses

Niinku otsikkoki jo sanoo niin kaks kuukautta oon asustellu ja täälä epsanjan mailla ! Toisaalta voi sanoa että onneksi mutta toisaalta välillä tekis mieli sanoa että vielä olis noin 5 ja puoli kk jäljellä. Oon ollu taas niin laiska postaaja ku on kiirettä pitäny mutta laittelen tänne ny ees jotain mitä oon puuhaillu kuluneen viikon aikana mutta voin sanoa että paljo on taas ehtiny tapahtua ! NIIIIN ja ku ollaan otettu nytte viikon jälkeen tosi paljo auppari tyttöjen kans kuvia niin mustaki on niitten kamerois paljo kuvia niin mun pitäs heti ku saan ne kuvat niin tehä tänne semmonen megakuvapläjäys :)

Mutta eka viime tiistaista ku se on viimesin päivä ku en oo kertonu tekemisiäni. Ny kuitenki ku rupesin miettiin että mitä silloon on tapahtunu niin totta puhuen mulla ei oo mitää hajua mitä oon silloon tehny :D Eiku niijjoo käytiin Camillan kans ainaki syömäs frozen yogurtia (eli semmosta jätskin tapasta mikä on kuitenki jugurttia) ja sitte kävin hakees uuden värin päähäni ku vanha väri oli jo niiin haalistunu :) Keskiviikkona laitoinki sitte sen värin päähän ennen koulua. Muuten keskiviikkoki suju aiva normaaliin tapaan :-) Illalla oli kans toooosi hyvä mieli ku vanhemmat halus kysellä multa että nytte ku oon ollu täälä jo suht kauan että onhan kaikki ok ja että onko jotain mitä pitäs muuttaa että ku ne on ollu tosi tyytyväisiä muhun niin sanoin että kehuja on tosi kiva kuulla ja että oikeesti kaikki täälä on tosi hyvin ettei niitten tartte olla huolissaan että mulla on kaikki hyvin. Ihanaa ku ne kyselee tuommosia ku ei kaikista ihmisistä näe ulospäin ettei niillä oo kaikki hyvin, mutta mua kyllä pystyy lukeen ku avointa kirjaa ja musta pystyy kertoon jos kaikki ei oo ok.


Torstaina sitte ei ollu ollenkaa mun päivä ! Aamu suju aiva normisti eka taas espanjan tunnilla ja nää tän viikon tunnit tuntuki paljo kivemmilta mitä ennemmin ku mentiin rauhas perusjuttuja läpi :-) Illalla kuitenki alko kunnon pahan onnen kierre ! Aattelin linkittää tänne mun facebook päivityksen niin ei tartte kaikkee uudestaan kirjottaa, eli se meni näin :

Tänään iltapäivällä ei todellakaa ollu mun päivä ! 
Epäonni numero 1: Ku lähet hakemaan tyttöjä koulusta niin tietysti samalla sekunnilla ku lyöt ulko-oven kiinni niin muistat että avaimet on sisällä !
Nmr 2: Ku Rocio on niin innoissaan että sitä tullaan hakemaan niin tietysti just tänäänhän sen piti alkaa kaatua juostessaan ja kauhee pillitys alko !
Nmr 3: Kotimatkalla olevaan leikkipuistoon pääs
tyä Reyeenki oli pakko kaatua just siihen leikkipuiston isoimpaan vesimutalätäkköön --> vaatteet aiva kuras..
Nmr 4: Ku perheen isä soittaa mulle että siltä saa tulla hakeen avaimia niin tietysti mun puhelin temppuilee/hajoaa
Nmr 5: alkaa sataa ja sadevaatteet kotona (y)

Noh kuitenki päästiin onnellisesti lopuksi kotiakki ! Huomisesta tulos toivottavasti vähä parempi päivä ku suunnataan kohti Portugalia päiväreissulle :-) ps. 
Mutta pääsimpä muute käymään avaimia hakiessani Celtan Vigon toimistolla joka oli muute pikkusen hieno !!

Oli muute oikeesti ihan sika hieno se Celtan (eli siis tän paikallisen jalkkisjoukkueen joka pelaa espanjan ylimmäs sarjas jalkkista) toimisto ! En meinannu uskaltaa koskee sielä mihinkää ! Ku se että se ensinnäki näytti aiva linnalta, sitte että pääsi niitten isojen muurien sisäpuolelle niin piti puhua semmoseen videokameraan ja sitte sen isän piti laittaa sormi semmoseen sormenjälki tunnistimeen että pääsi liikkumaan paikasta toiseen! Huhhuh mitä menoa ! Aiva niinku jossain leffois !



No perjantaina ku täälä oli joku pyhä päivä niin lähettiin auppareiden kans bussilla portugalia kohti ! Kohteena oli siis Porto niminen kaupunki. Sielä sitte päivä vietettin suurimmaksi osaksi semmoses jokirannas. Sääki oli aiva täydellinen, aurinko paisto ja asteita oli jotain 19 :)





turistit leikkimäs kameroilla ;)



Huomas että tää porto oli enemmän turistikaupunki koska se oli täynnä näitä matkamuistomyymälöitä ja ihmiset osas enkkua !






Muut söi kastanjoita (näin pähkinäallergikkona en viitti riskeerata ja maistaa) .....

.... Niin mä "tyydyin" vain jätskiin ;D




Lauantaina meidän oli tarkotus Camillan kans eka tehä kiinalaista ruokaa. Tää idea lähti siitä ku käytiin yhtenä päivänä semmoses China Shopis missä on kiinalaisia tuotteita niin haluttiin koittaa ees joitain tuotteita sieltä niin mukaan tarttu sitte tämmösiä makunuudeleita, kiinalaista jääteetä ja kiinalaisia keksejä. Kuitenki ku ei näistä saatu aikaan kunnon lounasta niin käytiin hakees take awayna läheisestä kiinalaisesti vähä vielä kanaa ja mmmmm ku voi ruoka olla hyväää !





Illalla suunnattiin tyttöjen kans eka tapaksille ja sitte tansahteleen ja meillä oli ihan super hauskaa ! =]






Sunnuntai meniki sitte lauantain juhlimisen takia koomates ja tyttöjen kans juoruten kahvilas :)

Eilen sitte suuntasin eka kouluun (jossa tunnilla tunsin olevani taas pihalla..... toivottavasti tää ei tuu jatkuun taas seuraaville tunneille) ja sitte iltapäivällä mun oli pakko käydä kattelees uutta puhelinta ku nuo vanhat on alkanu reistailemaan ja kunnolla.. Haluan että mulla on ees yks toimiva puhelin täälä jos vaikka perheen äitin pitää soittaa mulle yms ! Valittin sieltä sitte semmosen LG:n kosketusnäyttöpuhelimen joka saapuu keskiviikkona, joten siihen asti pitäs jaksaa ootella :) Illalla skypettelin vähä äitin kans ja sitte mentiin vielä klo 23 Benten kans elokuviin kattoon se The impossible elokuva joka perustuu vuoden 2004 tsunamiin. Oli kyllä tosi vaikuttava leffa ! Ei sitä voinu kattoa ilman kyyneleitä ! Tää on taas niitä elokuvia jonka jokasen pitäs nähdä niin tajuttais taas mikä on oikeesti tärkeetä ja kuinka pienestä kaikki on kiinni ! Ja oli muute aika siisti tunne ku tajus että tällä kielitaidolla pystyy jo aiva hyvin ymmärtään espanjaks puhuttuja leffoja..

Nyt kuitenki naama taas pääsykoekirjoihin ku on puoltoista tuntia aikaa taas päntätä ! Iltapäiväki on pakko kuluttaa naama kirjois nimittäin oon mun lukusuunnitelmasta ihan sikana jäljes ja mulle alkaa nytte jo iskee kunnon stressi ! Aika vaan rientää niiiiiiiiiiiin nopeeta ja sen pitäs riittää niin moneen asiaan ! o;

Besos mi guapas !

1 kommentti:

  1. http://sariannslivs.blogspot.fi/2012/10/strawberry-honey.html valitsin sinut <3

    VastaaPoista