lauantai 8. syyskuuta 2012

Merenmönkijäisiä !

Nytte lääkärintarkastuksen (lue: sinisellä valolla suuhun ja korviin valottelun) ja kampaajalla (lue: hiusten harjaamisen ja tukistamisen) käynnin jälkeen, jotka molemmat suoritti mun Ro, on hyvä alkaa tehä semmosta postausta mikä mun on pitäny tehä jo moooonta kertaa mutta aina ku istun koneen ääreen kirjottaan, mun pää alkaa lyömään ihan tyhjää enkä koskaa muista kirjottaa niitä juttuja mitä mun piti kirjottaa.Oon niin kateellinen niille jokka osaa kirjottaa semmosia hienoja ja pitkiä juttuja missä on kaikki asiat mitä ne haluaa sanoa ku mun postaukset on enemmän tyylin : "Blöts, nää ny oli tässä", mutta noh tämmönen mä oon, en jaksa kauaa miettiä mitä tähän laittais :D Mutta siis tässä mun ruokapostaus mikä mun on pitäny jo kirjottaa monta kertaa:

Oon syöny täälä niin semmosia ruokia mitä en koskaa ees aatellu syöväni ! Mun tekis mieli olla kameran kans koko ajan ottamas kuvia ruuista mutten kehtaa.. Ruokakaupan kalatiskiltäki olis tullu varmaan 751513 eri kuvaa tänne koska sielä on niin erilaisia simpukoita, rapuja, kalmaria, mustekalaa ynnä muita joita oon nähny vain jossain teevees :D Eli siis oon saanu maistaa täälä esim mustekalaa. Ku mustekala tuotiin pöytään niin ekat semmoset valkoset lihakuutiot oli vielä aiva hyviä, eikä se liha maistunu kauheen kummoselta, mutta sitte ku tuotiin ne kunnon lonkerot missä oli isot imukupit niin sitte meni munki naama vähä vakavemmaksi. Vaikka se maistu aiva hyvältä niin silti vähä ällötti laittaa se lonkero suuhun.. Silti ilosesti yritin sitä hymyssä suin syödä, vaikka koko ajan ällötti ajatus siitä, että imukuppi tarttuis kieleen kiinni (vaikkeihan se olis ollu mahollista, KAI)..

Sitte tänään illalla oli varmaan mielenkiintosin syöntikokemus ja siitä onki seurauksena haavoja sormet täynnä :D Nauratti kyllä sen verran mua itteä ja perhettä ku mun eteen tuotiin semmonen iso rapu (pave niitä sun tsikitsiki kädet heiluu sivulla - rapuja) ja sitte sanottiin että maista. Noh enhän mä tienny ollenkaa mistä ja kuinka päin olisin ottanu siitä kiinni ja mitä siitä voi syödä. Kuitenki sain siitä jotain syötyä isän tirskuessa koko ajan vierellä.. Haavat sormiin sain siitä ku sitä piti murtaa ja rikkoa sitä kuorta niin nehän kaikki reunat oli ihan sika teräviä ! Perheen äitillä meni syödä se sama osa minkä mä söin niin ehkä 2 minuuttia ku mulla sekunttikello olis näyttäny enemmänki 20 minuuttia. Onneks ruokana oli myös perus simpukoitaki, joista on alkanu tulla yks mun lemppareista täälä. Eli siis ne on semmosia simpukan puoliskoja missä on se liha kiinni ja siihen ku puristaa vähä sitruunaa niin nam ! Aluksi ne simpukatki vähä epäilytti mua, koska niis oli pienempiä simpukoita tai kotiloita kiinni mutta onneks sitä koko simpukkaa ei tartte suuhun laittaa..

Niiiin ja sitte ollaan syöty jänistä ! Se raukkaparka laitettiin paloiksi ja pataan.. Jäniksen liha kyllä maistu aiva kanalta, mutta aiva meinas surku käydä ku sitä pisteli poskeensa ku ajatteli kuinka ilosesti se on jossain pomppinu. En kyllä koskaa aattele että eläimellä on ollu onnellinen elämä ennen ku se mun lautaselle on päätyny, suuri lihan ystävä ku oon, mutta pupujussin kohdalla meinasin kyllä sanoa etten raukkaparkaa halua suuhuni laittaa :(

Haluiaisin niiiiiiin laittaa nytte kuvia niistä ruuista mutta ku en oo kehdannu ottaa niistä tyhmänä kuvia niin googlesta löydetyillä kuvilla yritän havainnollistaa miltä mun lautasella on päässy näyttään :D





Mutta nytte pitää alkaa nukkumaan, että huomenna jaksaa muuttaa ! Se yks Elsa lupas mulle huomenna näyttää kaupunkia etten oo aiva pihalla, että missä on mitäki, kuitenki Vigo on suht iso kaupunki :)
Hyvää yötä kaikki Suomen murut <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti