maanantai 10. syyskuuta 2012

Kaupunkilaiselämää

Nytte on takana kaks päivää kaupunkilaisena ja voin kyllä sanoa, että tykkään vigosta kaupunkina ihan sikana ! :-) Nää kaks päivää on ollu ja koko viikko tuleen oleen semmosta totuttelemista uudenlaiseen elämäntyyliin koska elämä täälä on aiva erilaista mitä se oli Playa Americas. Ylihuomenna alkaa tyttöjen koulut ja mun pitäs käydä ostamas huomenna kalenteri, että saan sinne merkitä monelta pitää tehdä mitäki. Hassua kyllä pari vuotta sitte en millää meinannu jaksaa käyttää kalenteria mutta nytte ahdistaa ku en oo vielä semmosta hankkinu ! Ku arki alkaa ja asioita pitää saada hoidettua niin en osaa elää ilman minuuttiaikataulua, en tiedä sitte onko se hyvä vai huono juttu.

Mutta siis eilen muuton jälkeen päätin soittaa sille Elsalle jonka piti esitellä mulle kaupunkia.. Noh kuitenki soitoista huolimatta Elsa ei vastannu enkä tienny miksei. Kuitenki Facebookin au pair yhteisös oon tutustunu muihinki au paireihin niin sitte menin viettämään aikaa yhen saksalaisen au pairin kans.. Mentiin kävelymatkan pääs olevaan ostoskeskukseen (missä tuun varmaan tulevaisuudeski viettään aika paljo vapaa-aikaa) ja käytiin syömäs ja jätskillä. Mahat täynnä päätettiin ottaa riski ja mentiin elokuviin kattoon Step Up Revolution- niminen tanssileffa. Ei siinä muuten mitää, mutta kaikki täälä on dubattu, jopa leffat, niin siinä sitte molemmat espanjankielen taidottomat katottiin leffaa ja jopa ymmärrettiin pari sanaa sieltä täältä ! Mutta siis kuitenki leffa oli tosi hyvä ja juonen sai selville ! Kuitenki semmonen taito olis täälä kiva että osais lukee enkuksi huulilta.. Helpottas telkkarinki kattomista huomattavasti ! Noh onneks on katsomo ja youtube, josta oon päässy seuraamaan suomen bb:tä ja salkkareita (: Leffan jälkeen kävelin väsyneenä kotia ja aloin nukkua uudessa sängyssä. Sänkyyn mentäessä tuntu että olis menny nukkuun jonnekki hotelliin koska vihdoin mulla oli kunnon peitto jossa oli pussilakanat ! Ku playa americas oli kunnon perinteiseen turistikohde-tyyliin peittona viltti ja lakana niin kyllä kunnon pussilakanallinen untuvapeitto tuntuu luksukselta jo kolmen viikon tauon jälkeen !

Tänään aamulla herättyäni kävin normisti eka suihkus ja sitte alettiin leikkiä tyttöjen kans. Ja koska täälä on leluja paljo enemmän ku rantakämpillä niin tietysti mukaan kuvioihin astu vihdoin ja viimein mun odottamat Baby bornit ja Barbiet, joilla leikkies meniki koko päivä. Vapaa-aikani alkaes menin koneelle ja aloin jutella Elsalle. Kävi ilmi ettei ollu ihmekkää ettei se ollu vastannu mun soittoihin koska olin kopioinu sen numeron väärin, hupps :D No sitte sovittiin tälle päivälle uus tapaaminen ja kello 18 nähtiinki lähellä olevas kahvios. Kaikki ihmiset täälä on kyllä tuntunu ihan sika mukavilta, on kiva saada kavereita :) Launtaina lähetäänki isolla au pair porukalla katteleen paikallista yöelämää, can't wait ! Koska Elsa ei ehtiny mun kans olla kauaa ku sen piti rientää hoitamaan omia juttujansa niin päätin suunnata vielä vähä ostoksille ja voin sanoa että suomeen pitää saada semmonen vaatekauppa ku Shana ! Ihania vaatteita koko kauppa täynnä ja HALPOJA ! Olis tehny mieli ostaa koko kauppa tyhjäksi mutta sitte piti muistuttaa ittelle että pääsen vaikka joka päivä tuleen ostoksille ettei kerralla kannata hirveesti hamstrata :D Mukaan kuitenki tarttu 4 paitaa, käsikoru ja kaulakoru ja ne kaikki makso yhteensä vain 33e ! Kauppakeskukses yritän vältellä noita perus kauppaketjuja kuten H&M:ää ja Zaraa ja tutustua näihin paikallisiin vaatefirmoihin koska ne on paljo halvempiaki. Ja täälä on ihania kenkäkauppoja jossa on ihania korkkareita ! Joku päivä pitää tsekata sellanen kenkäkauppa jossa kaikki kengät on vain  10e ! Ja sitte pitää tsekata semmonen sekatavarakauppa missä kaikki maksaa 2e ! Mutta onneks mulla ei nää päivät aivan heti lopu :D

Niiin ja nytte mulla toimii paremmin täälä skypeki että sanokaa vain jos haluatte skypettää, oon aina valmis ku vain on aikaa niin höpötteleen ! :-)

Vähä kuvia vielä talosta ja muista sekalaisista mitä oon nytte napsinu niin näin loppuun:


olkkari ja ruokailutila



mun kylppäri


tyttöjen leikkihuone

nyt tiedän mitä teen jos tulee tylsää.. katton piirrettyjä espanjaksi !


terassilta sunnuntain siestan aikaan, siks noin vähä liikennettä :)



kerrostalon eteinen. näkee että tullaan vähä varakkaampien kerrostaloon ku eteinenki näyttää aiva hotellilta..



ostoskeskuksen aiva superpirtsakka vessa !




Täs talos on ihan sikana kaikkia kivoja yksityiskohtia ja tää on yks niistä !

Mun tän päivän ostoksia..

Mun huonetta :) Tos sängyllä oli eka semmonen superhieno sininen päivä peitto + miljoona tyynyä mutta perheen äitin mielestä ne olis joka päivä liian työläitä pedata niin sain tämmösen yksinkertasemman ja paljo rumemman (ihanemman) päiväpeiton sitte. Oranssihan kuuluu mun lemppariväreihin.....


Niin ja ku tää julkasu meni yli puolen yön pitää tääläki toivottaa:
HYVÄÄ 19v SYNTTÄRIÄ RAKAS ELLUNI <3








 Tuut olemaan mulle aina sen numero 1 ystävä !


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti