maanantai 17. syyskuuta 2012

kokemusrikas viikonloppu !

Sori etten oo päivitelly tänne sitte torstain mutta on tapahtunu niin paljo että huhhuh ! Luvassa siis multa pitkä postaus enkä jaksa oikolukee sitä niin tää varmaan on täynnä kirjotusvirheitä ja sekavia lauseita :D

Perjantaina aamu suju niin hyvin ettei koskaa ennemmin ! Tytöt joi maitonsa nopeeta ja oli muuten tosi reippaita niin meille jäi jopa aikaa kattoo pari minuuttia lastenohjelmia ennen ku isä vei ne kouluun ! Sitte ku olin saan tytöt lähetettyä niin lähettiin Camillan kans läheiselle rannalle bussilla. Mun piti kuitenki olla tosi skarppina rannalla etten myöhästyis ku mun piti kuitenki 2 hakee tytöt koulusta. Noh sitte 12.30 seisoin bussipysäkillä ettei tulis kiire hakee tyttöjä mutta kuitenkaa busseja ei näkyny vaikka niitä piti mennä 20min välein.. Alkas jo kylmä hiki melkein virrata ja oli jo lähellä etten soittanu taksia hakemaan ku kuitenki bussi matka kesti 20 min ja sitte bussipysäkiltä menis rauhallisesti kävellen 40min.. Siinä sitte panikoidessani pysäkille tuli joku nainen jolta sitten vähäisillä espanjankielen taidoilla + elekielellä yritin kysellä koska bussi tulisi niin ei mennykkää ku minuutti niin bussi oli pysäkillä. Ku vihdoin pääsin bussilla keskustaan niin kauhukseni kattoin kelloa joka näytti jo 13.35 eli ei auttanu ku lähtee tarpomaan himovauhtia ylämäkeen lämpömittarin hipoes 30 astetta ! Tasan klo 14.00 saavuin hiestä märkänä koululle ja otin tytöt mukaani. Sitte kotimatkas kestiki semmoset 45min.. Kotona sain vihdoin istahtaa hetkeksi mutta sitte piti jaksaa taas leikkiä. Kuitenki perhe lähti rannalle mutta mä olin niin poikki päivän ravaamisesta niin jäin kotia lepäileen.. Illalla sitte oltiinki vain aiva rauhas ja näytin google mapsista isälle jalasjärveä. Isälle oli hirveen hankala ymmärtää kuinka joku voi asua niin pienes paikkaa ilman suurempia ostoskeskuksia tai elokuvateattereita mutta nytte perhe ainaki ymmärtää millasesta paikasta tuun :-)

Torstai-illan auringonlasku

kotimatka koulusta

Miten tämmöselle voi sanoa ei <3


Lauantaina menin perheen kans aiva ihanan näköselle rannalle ottaan aurinkoa ja nauttimaan +33 asteen helteistä ! Matkalla sinne olin onnellinen ettei mun tarvinnu ajaa autolla sinne koska ne tiet olis ollu mulle aiva mahdottumuus ajaa ! Päivä sujui nopeeta rannalla maaten ja meressä köllötellen. Kotimatkalla tytötki oli niin poikki että nehän molemmat nukahti mun olkapäitä vasten :-) Kotiin päästyä alko mun laittautuminen, nimittäin lähettiin 3 muun au pair tytön  kans katteleen vähä yöelämää. Eka nähtiin Camillan kans meidän asunnon edes klo 10 ja siitä suunnattiin semmoseen pubin tapaseen paikkaan istuskeleen ja odotteleen että muut tytöt tulis klo 12. Sielä istuskelles tutustuttiin aivan ihanaan mummoon joka oli yksin lähteny katteleen kaupungin elämää ! Meidän uusi abuela (isoäiti espanjaksi) oli aivan onnesta soikeena ku se sai seuraa ! Abuela puhu meille espanjaa mutta meidän onneks se myös ymmärsi vähä englantia niin kommunikaatioki toimi aiva hyvin ! Sitte se halus esitellä meille sen lempipaikan, joka oli semmonen valkonen humppapaikka mikä oli sen sanoin tosi romanttinen paikka. Sielä soi sellanen espanjalainen kitaramusiikki ja abuela halus päästä jammailemaan niin sitte otettiin parit tanssiaskeleet sen kans. Meitä meinas vaan naurattaa koko ajan ku tää oli niin "once in a life time" kokemus koska ei kukaa suomes tulis noin tutustumaan ja käyttäytyis noin ! Paitsi jos se ei olis tuhannen juovuksis.. mutta tää meidän muori halus vaan vilpittömästi tutustua muihin ihmisiin ! Ihana <3 Kellon näyttäes 12 meidän piti kuitenki hyvästellä mummomme ja suunnattiin tapaamaan 2 muuta au pairia, toinen oli kans ruottista niinku Camilla ja toinen oli saksasta. Siinä sitte kolmeen saakka istuskeltiin toises pubis ja odoteltiin että päästäis hetkeksi tanssiin. Kuitenki oli aiva outoa ku se disco minne haluttiin mennä niin aukes vasta tuolloin kolmelta.. Vihdoin kuitenki paikka aukes ja me päästiin pariksi tunniksi jammailemaan. Viiden mais alettiin kuitenki lähtee kotia kohti ja puol 6 mais pääsin sänkyyn. Mutta oli kyllä tosi kiva ilta ! :-) Illan ainut iso miinus oli mun kenkävalinta.. Halusin laittaa mun mustat kiilakorko korkkarit ja voin sanoa että oli sitte viimenen kerta ku niitä käytän täälä baaris ! Ensinnäki täälä on aiva erilaista kävellä korkkareilla ku aina on joko ylä- tai alamäkeä ja sitte vaikka olin laittanu laastarit rakkojen varalta valmiiksi kantapäihin niin ne laastarithan sitte rullautu heti alkuillasta pois ja loppuillasta mun jalathan oli täynnä miljoona rakkoa, enkä vielä tänäänkää voi pitää normi kenkiä koska ne rakot on niin kipeet..







Aina ku tilattiin jotain juotavaa niin saatiin naposteltavaaki samalla, kerran naposteltava näytti tältä.. Täs  ny oli niitä imukuppi-lonkeroita joita oon aikasemminki syöny.

Camilla :)

Abuela <3


Sunnuntaina herätyskello oli varmaan soinu klo 9.00, koska meidän piti mennä au pairien kans mennä semmoselle saarelle ku Islas Cies. Kuitenki heräsin klo 10.00 siihen ku Camilla oli meidän oven takana jo odottelees niinku oltiin sovittu. Mä olin kuitenki nukkunu pommiin mikä ei  oo ollenkaa mulle tavallista ! Siinä sitte 5minuutis laitoin itteni valmiiksi ja suunnattiin kävellen kohti satamaa, josta laiva lähtis viemään meitä klo 11.00 saarelle. Satamas tavattiin myös 4 muuta au pairia. Laivamatkalla, joka kesti tunnin, nähtiin jopa delfiinejä ! :-) Saarelle päästyä alettiin kattella paikkoja ja käveltiin aika monta kilometriä ylöspäin katteleen upeita maisemia. Vaikka väsyneenä kävelymatka tuntu ikuisuudelta niin ylös päästyä ne maisemat oli kyllä kävelyn arvoset ! Ku oltiin kävelty paljo ja otettu miljoona kuvaa niin suunnattin rannalle (ylläri). Saari oli kyllä ehdottomasti hienoin paikka missä mä oon ollu ! Kello 19.30 laiva vei meidät takas kohti kotia. Kotiin pääsin noin klo 21 ja olin kyllä aivan katkipoikki ja jalat aiva väsyksis ku oltiin kävelty varmaan tuhat kilometriä !















Tänään oon ollu aiva normipäivä taas. Aamulla tyttöjen herätys ja kouluun valmiiksi laitto, päivällä niitten haku ja iltapäivä niitten kans leikkien :-) Nyt lähen iltapalalle, moikka ! :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti